Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

KOMPLEKSOWA ORGANIZACJA SZKOLEŃ ZAWODOWYCH

Utworzono dnia 30.04.2019

OGŁOSZENIE

Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie

 

Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 2 i pkt 32, art. 11 ust. 1 pkt. 2 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj.: Dz. U. z 2019 r., poz. 688 z późn. zm.) Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację w roku 2019/2020 zadania publicznego z zakresu działalności na rzecz osób niepełnosprawnych.

 

§ 1. Podmioty uprawnione do złożenia oferty

Podmiotami uprawnionymi do złożenia oferty są podmioty prowadzące działalność statutową:

działalność na rzecz osób niepełnosprawnych lub na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj.: Dz. U. z 2019 r., poz. 688 z późn. zm.)

               

§ 2. Zadanie powinno być realizowane zgodnie z:

Ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj.: Dz. U. z 2018 r. , poz. 450 z późn. zm.).

Ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tj.: Dz. U. z 2018 r., poz. 1265 i 1149).

 

§ 3. Rodzaj zadania;

  1. Nazwa zadania konkursowego:

Kompleksowa organizacja szkoleń zawodowych i wyjazdów edukacyjnych do przedsiębiorstw społecznych zatrudniających osoby z niepełnosprawnościami, dla łącznie 43 uczestników projektu nr RPLU.11.1.00-06-0160/17 „Praca szansą na samodzielność” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020.

 

  1. Szczegółowy opis i warunki realizacji zadania:
  1. Przeprowadzenie szkolenia „Pomoc kuchenna” 1 grupa, 10 osób, 120 godzin, 15 dni, średnio 8 godzin dziennie, tematy m.in.: BHP, prawo pracy, procesy technologiczne w kuchni, wartości odżywcze pokarmów, obróbka jarzyn.
  2. Przeprowadzenie szkolenia „Portier” 1 grupa, 2 osoby, 120 godzin, 15 dni, średnio 8 godzin dziennie, tematy m.in.: dozór oraz ochrona obiektu, dozór a system łączności, monitorowania i alarmowania, obchody, kontrola obiektu.
  3. Przeprowadzenie szkolenia „Pokojówka” 1 grupa, 5 osób, 120 godzin, 15 dni, średnio 8 godzin dziennie, tematy m.in.: zasady zachowań pokojówki, standardy porządkowo-sanitarne w części hotelowej.
  4. Przeprowadzenie szkolenia „Sprzątaczka domowa” 1 grupa, 6 osób, 120 godzin, 15 dni, średnio 8 godzin dziennie, tematy m.in.: czyszczenie i pielęgnacja różnych typów podłóg, jak zarządzać gospodarstwem domowym, sprzątanie profesjonalne, procedury sprzątania.
  5. Przeprowadzenie szkolenia „Grafika komputerowa” 1 grupa, 5 osób, 80 godzin, 10 dni, średnio 8 godzin dziennie, tematy m.in.: grafika wektorowa, obsługa programów Corel, Photoshop, narzędzia niezbędne do przygotowania grafiki, obsługa aparatu, RGB, CMYK.
  6.  Przeprowadzenie szkolenia „Sprzedawca-kasjer gospodarz magazynu z obsługą kasy fiskalnej i programów do fakturowania”, 1 grupa, 5 osób, 80 godzin, 10 dni, średnio 8 godzin dziennie, tematy m.in.: podstawy towaroznawstwa, handlu, wypełniania dokumentów handlowych na blankietach, gospodarka magazynowa, obsługa kasy fiskalnej i programów komputerowych.
  7.  Przeprowadzenie szkolenia „Kosmetyczka ze stylizacją paznokci” 1 grupa, 5 osób, 120 godzin, 15 dni, średnio 8 godzin dziennie, tematy m.in.: manicure, pedicure, manicure SPA, pedicure SPA, pedicure kwasami Callus Peel Pro, manicure japoński.
  8. Przeprowadzenie szkolenia „Magazynier z obsługą wózków” 1 grupa, 5 osób, 90 godzin, 12 dni, średnio 7/8 godzin dziennie, tematy m.in.: zapasy i budowle magazynowe, wyposażenie magazynu, prowadzenie dokumentacji, systemy komputerowe w gospodarce magazynowej, BHP.
  9. Kurs prawa jazdy kat.B dla 20 osób, 60 godzin zajęć (30 godzin zajęć teoretycznych i 30 godzin zajęć praktycznych), 5 dni po 6 godzin zajęć teoretycznych i 15 dni po 2 godziny zajęć praktycznych, tematy m.in.: budowa, obsługa i eksploatacja samochodu, ocena warunków na drodze, ekonomia jazdy.
  10. 2-3 dniowe wyjazdy edukacyjne dla wszystkich uczestników projektu tj. 43 osób i 12 opiekunów (łącznie 55 osób), do przedsiębiorstw społecznych w Warszawie i Krakowie, zatrudniających osoby z niepełnosprawnościami, oferent zapewni: przejazdy, noclegi i wyżywienie.

Szkolenia mają na celu przygotować uczestników projektu do konkretnego miejsca odbywania stażu. Rodzaje szkoleń podane powyżej nie wyczerpują katalogu, ostatecznie zostaną dopasowane do preferencji i możliwości uczestników projektu oraz aktualnych trendów na rynku pracy. Liczba grup i liczba osób w grupie oraz ostateczne zakresy szkoleń zostaną dostosowane do potrzeb uczestników projektu i będą wynikały z opracowanych Indywidualnych Planów Działań.

Oferent zapewnia kadrę trenerską (posiadającą min. 2 letnie doświadczenie zawodowe), sale szkoleniowe dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz wyposażone w niezbędny sprzęt, badania lekarskie (dotyczy szkoleń gastronomicznych i kursu prawa jazdy), materiały dydaktyczne, produkty wykorzystywane na zajęciach i materiały szkoleniowe (dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami) przekazywane na własność uczestnikom projektu, catering/wyżywienie łącznie 680 osobodni (ciepły posiłek, przerwy kawowe, ciastka)-25 zł brutto na 1 uczestnika, na każdy dzień szkolenia (w przypadku kursu prawa jazdy wyżywienie obejmuje tylko zajęcia teoretyczne), zwrot kosztów dojazdu (łącznie w projekcie 680 osobodni, 10 zł, dla 1 uczestnika, za każdy dzień szkolenia, w przypadku prawa jazdy zwrot obejmuje tylko zajęcia teoretyczne), stypendium szkoleniowe 5810 osobodni, w wysokości 8,54 zł brutto (w kwocie zawarte są wszystkie obciążenia) za każdą godzinę obecności na szkoleniu, przeprowadzenie egzaminu i wydanie dokumentu potwierdzającego umiejętności i/lub kompetencje i/lub kwalifikacje (wydanie zaświadczenia/certyfikatu, dyplomu czeladniczego). Szkolenia mogą być realizowane od poniedziałku do piątku lub w weekendy – zgodnie z potrzebami uczestników projektu. Podczas realizacji szkoleń wykorzystywane będą założenia i wskazówki metod do prowadzenia szkoleń zgodnie z „GO WORK szansą dla osób niepełnosprawnych”. Trenerzy będą używali języka łatwego i uwzględniali potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Szczegółowy program, harmonogram, wykaz materiałów szkoleniowych i CV trenerów, Oferent musi przedstawić Zamawiającemu do akceptacji na min.7 dni przed planowanym rozpoczęciem szkolenia.

Adresaci zadania:

Zadanie adresowane jest do 43 osób niepełnosprawnych z terenu powiatu lubelskiego. Wykluczonych lub zagrożonych wykluczeniem społecznym ze względu na niepełnosprawność.

Miejsce realizacji zadania:

  1. Matczyn
  2. Miasto Lublin

 

§ 4.Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania;

Łącznie środki przeznaczone na realizację zadania: 275 177,40 zł

§ 5. Zasady przyznawania dotacji;

  1. Postępowanie konkursowe odbywać się będzie z uwzględnieniem zasad określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019r, poz. 688 z późn. zm.).
  2. O udział w otwartym konkursie ofert mogą się ubiegać organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3  ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dalej jako oferenci).
  3. Przy realizacji zadania możliwa jest współpraca z podmiotami niewymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (również z jednostkami organizacyjnymi lub osobami prawnymi). Podmioty te mogą uczestniczyć w zadaniu oferując wsparcie merytoryczne lub rzeczowe. Informacje o sposobie zaangażowania takiego podmiotu w realizację zadania należy przedstawić w pkt. IV.6. oferty tj. „Opisie poszczególnych działań w zakresie realizacji zadania publicznego”.  
  4. W ramach niniejszego otwartego konkursu ofert każdy podmiot może złożyć maksymalnie 1 ofertę.
  5. Ze zgłoszonych ofert na realizację powyższych zadań zostanie wybrana oferta najkorzystniejsza, lub zostaną wybrane oferty najkorzystniejsze dla danego zadania, w trybie otwartego konkursu ofert przeprowadzonego w oparciu o przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie. Oferty opiniowane będą przez komisję konkursową powołaną zarządzeniem Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie.
  6. Z wybranym podmiotem/podmiotami, które będą realizowały zadania, będzie podpisana stosowna umowa, zawierająca szczegółowe warunki realizacji zadań.
  7. Zadanie przedstawione w ofercie może być realizowane wspólnie przez kilku oferentów, jeżeli oferta została złożona wspólnie, zgodnie z art. 14 ust. 2-5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. W przypadku realizowania zadania wspólnie – oferenci odpowiadają solidarnie za realizację zadania.
  8. W przypadku planowania zlecania części zadania innemu podmiotowi oferent powinien uwzględnić taką informację w składanej ofercie. Informację tę oferent umieszcza w harmonogramie w kolumnie „Zakres działania realizowany przez podmiot niebędący stroną umowy”.
  9. Oferent, realizując zadanie, zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisach z zakresu ochrony danych osobowych, w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000, z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077, z późn. zm.).
  10. Oferty, które nie spełnią wymogów formalnych, nie będą podlegać rozpatrywaniu pod względem merytorycznym.
  11. Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie zastrzega sobie prawo do:
  1. Unieważnienia otwartego konkursu ofert, jeżeli nie złożono żadnej oferty, żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów zawartych w ogłoszeniu.
  2. Dofinansowania więcej niż jednej oferty, dofinansowania jednej oferty lub niedofinansowywania żadnej z ofert.

 

§ 6. Terminy i warunki realizacji zadania;

Zadanie będzie realizowane od 27 maja 2019r. do 31 maja 2020r. W terminie realizacji zadania powinny być uwzględnione działania przygotowawcze i kończące realizację zadania. Warunki zgodnie z pkt. 2. Szczegółowy opis i warunki realizacji zadania.

 

§ 7. Termin składania ofert;

  1. Ofertę należy sporządzić zgodnie ze wzorem  stanowiącym załącznik do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r.(poz. 2057) https://pozytek.gov.pl/nowe-wzory-ofert-umow-i-sprawozdan/
  2.   Ofertę należy złożyć w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie, ul. Spokojna 9, 20-074 Lublin do dnia   21.05.2019 r. do godz. 10.00   lub przesłać przesyłką/pocztą tradycyjną/przesyłką kurierską na ww. adres.

Za prawidłowe zostaną uznane podpisy z pieczęcią imienną, a w przypadku braku pieczątki – czytelny podpis lub wydruk imienia i nazwiska, opatrzony podpisem, umożliwiający weryfikację osób podpisujących ofertę. Złożenie jedynie parafy nie jest wystarczające do uznania, iż oferta została prawidłowo podpisana.

  1. Oferty złożone nie mogą być uzupełniane ani anulowane. W przypadku chęci wycofania złożonej oferty, należy dostarczyć do biura podpisane przez osoby upoważnione oświadczenie o wycofaniu oferty.
  2. Przed złożeniem oferty wyznaczeni pracownicy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie udzielą oferentom stosownych wyjaśnień, dotyczących zadań konkursowych oraz wymogów formalnych.

§ 8. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonywania wyboru ofert;

  1. Wymogi formalne oferty
  1. Szczegółowy zakres rzeczowy zadania proponowanego do realizacji.
  2. Termin i miejsce realizacji zadania.
  3. Kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania.
  4. Informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie.
  5. Informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych (imienny wykaz trenerów) zapewniających wykonanie zadania oraz o planowanej wysokości środków finansowych na realizację zadań pochodzących z innych źródeł.
  6. Deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania.
  7. Inne informacje wymagane zgodnie z ogłoszeniem o otwartym konkursie ofert.
  1. Obligatoryjnie należy złożyć:
  1. Ofertę zgodnie ze wzorem,
  2. kserokopię wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego, lub innego rejestru lub ewidencji;
  3. w przypadku, gdy oferent nie podlega wpisowi w Krajowym Rejestrze Sądowym – kopię aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji, ewentualnie inny dokument potwierdzający status prawny oferenta. Odpis musi być zgodny ze stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany;
  4. w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji oferentów składających ofertę niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta(-ów);
  5. kopię umowy lub statutu spółki – w przypadku gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie lub innego dokumentu potwierdzającego, że realizacja zadania jest działaniem statutowym oferenta;
  6. przedstawienie sprawozdania finansowego i merytorycznego z działalności podmiotu za ubiegły rok, a w przypadku dotychczasowej krótszej działalności za miniony okres.
  7. Kserokopii dokumentu poświadczającego wpis w Rejestrze Instytucji Szkoleniowych prowadzonym przez Wojewódzkie Urzędy Pracy
  1. Załączniki należy złożyć w formie papierowej wraz ze swoją ofertą.
  2. Poza załącznikami wymienionymi w ust. 1, oferent może dołączyć rekomendacje i opinie oraz dokumenty świadczące o przeprowadzonych wcześniej zadaniach.
  3. W przypadku, gdy oferta składana jest przez więcej niż jednego oferenta, każdy z oferentów zobowiązany jest do załączenia wszystkich dokumentów wymienionych w ust. 1 pkt 2-4.
  4. Otwarty konkurs ofert zostanie przeprowadzony w dniu 20.05.2019 r. o godz. 11.00 w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie, pok. 2. Konkurs ma charakter jawny.
  5. Przy rozpatrywaniu ofert zostaną wzięte pod uwagę:

Kryteria formalne oceniane według formuły: „spełnia - nie spełnia":

  1. Czy oferta została złożona przez uprawniony podmiot,
  2. Czy oferta została złożona na obowiązujących drukach,
  3. Czy oferta jest wypełniona czytelnie i kompletnie wypełniono wymagane pola,
  4. Czy oferta została złożona w wyznaczonym terminie,
  5. Czy oferta została podpisana przez upoważnione osoby
  6. Czy do oferty dołączono wszystkie wymagane załączniki

Kryteria merytoryczne oceniane według następującej skali:

  1. Możliwość realizacji zadania przez podmiot składający ofertę  0-10
  2. Kalkulacja kosztów realizacji zadania w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania, przedstawiona w ofercie  0-30
  3. Proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób realizujących zadanie  0-10
  4. Doświadczenie, ilość zrealizowanych zamówień o podobnym zakresie na  kwotę nie niższą niż 100 000 zł wraz z dokumentem potwierdzającym należyte wykonanie 0-20
  5. Planowany przez oferenta udział finansowych środków własnych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zdania publicznego  0-10
  6. Planowany wkład rzeczowy i osobowy oferenta, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków  0-10
  7. Sposób realizacji zadania przez podmiot składający ofertę w latach poprzednich, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków  0-10
  8.  Maksymalna liczba punktów:100 pkt.

 

  1. Ze zgłoszonych ofert na realizację powyższych zadań zostanie wybrana oferta lub wybrane oferty najkorzystniejsze w trybie otwartego konkursu ofert, przeprowadzonego w oparciu o przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie. Oferty opiniowane będą przez komisję konkursową.
  2. Ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert dokonuje Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie.
  3. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną podane do wiadomości publicznej (w Biuletynie Informacji Publicznej PCPR w Lublinie, na tablicy ogłoszeń Powiatowego Centrum w Lublinie oraz na stronie internetowej www.lublin.naszepcpr.pl).
  4. Oferent zobowiązany jest w terminie do 3 dni roboczych od daty otrzymania powiadomienia o wyborze oferty, przesłać informację o przyjęciu bądź nieprzyjęciu zadania wraz z podaniem terminu przesłania dokumentów niezbędnych do przygotowania projektu umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego, w tym zaktualizowanej oferty, stanowiącej załącznik do umowy, potwierdzenia aktualności danych oferenta zawartych w ofercie, niezbędnych do przygotowania umowy.
  5. Nieprzesłanie informacji oraz dokumentów, o których mowa w ust. 5, tożsame jest
    z nieprzyjęciem zadania przez oferenta. Istnieje możliwość przesunięcia terminu złożenia dokumentów po uzyskaniu zgody Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie.

 

§ 9. Informacja o zrealizowanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3   ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie.

Rodzaj zadania

2018 r.

2019 r.

Przeprowadzenie szkolenia „Pomoc kuchenna”

0,00 zł

0,00 zł

Przeprowadzenie szkolenia „Portier”

0,00 zł

0,00 zł

Przeprowadzenie szkolenia „Pokojówka”

0,00 zł

0,00 zł

Przeprowadzenie szkolenia „Sprzątaczka domowa”

0,00 zł

0,00 zł

Przeprowadzenie szkolenia „Grafika komputerowa”

0,00 zł

0,00 zł

Przeprowadzenie szkolenia „Sprzedawca-kasjer gospodarz magazynu z obsługą kasy fiskalnej i programów do fakturowania”

0,00 zł

0,00 zł

Przeprowadzenie szkolenia „Kosmetyczka ze stylizacją paznokci”

0,00 zł

0,00 zł

Przeprowadzenie szkolenia „Magazynier z obsługą wózków

0,00 zł

0,00 zł

Kurs prawa jazdy kat.B

0,00 zł

0,00 zł

2-3 dniowe wyjazdy edukacyjne

0,00 zł

0,00 zł

Wyżywienie

0,00 zł

0,00 zł

Zwrot kosztów dojazdu

0,00 zł

0,00 zł

Stypendium szkoleniowe

0,00 zł

0,00 zł

         

Załączniki:

Wzór oferty realizacji zadania publicznego https://pozytek.gov.pl/nowe-wzory-ofert-umow-i-sprawozdan/

Wzór umowy realizacji zadania publicznego https://pozytek.gov.pl/nowe-wzory-ofert-umow-i-sprawozdan/

Wzór sprawozdania https://pozytek.gov.pl/nowe-wzory-ofert-umow-i-sprawozdan/

ZAŁĄCZNIKI:

Ogłoszenie

Utworzono dnia 30.04.2019, 14:32

Zegar

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Marzec 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Imieniny

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 400

W poprzednim tygodniu: 710

W tym miesiącu: 2963

W poprzednim miesiącu: 3488

Wszystkich: 175086